Bland toner och tyger...

Slår mig ner vid datorn för att dricka lite te och lyssna igenom Schumanns Ess-dur-symfoni. Stämrepsdags imorgon. Iiih. Bävar ju dock inte över just denna om man jämför med den Straussångest som då och då infinner sig, haha. Fantastisk musik. Fantastiskt många toner på fantastiskt kort tid. Fantastiskt måna förtecken. Jelp..!? :S
Kul ska det bli i alla fall! Konserter nästa helg: fredag i Lund och lördag i Malmö - välkomna! :)

På tal om konsert var jag på en himla hyvens sådan igår. Leif Segerstam dirigerade Malmö Operaorkester som fyllde tjugo bast. Micket braa. Och jag ÄLSKAR "Tristan och Isolde". Älskarälskarälskar. Lyssna! Gråt!

Och på tal om opera drar jag här en parallell till goa kollegorna på Lexington. De tror jag hänger på operan varje vecka, dricker bubbel och snoffsar till mig, haha. :P "Den borde du köpa och ha när du gå på operan!", brukar de säga om plaggen, haha. Kul. Två plagg står dock högt på önskelistan. Och visst skulle de även kunna funka på operan. ;) Här är de:



Den här klänningen är supersnygg och faller fantastiskt. Peronligen föredrar jag den med ärmarna nere, med ljusa strumpbyxor, galet snygga sidenpumps och pärlor i öronen och varför inte också runt halsen...










För första gången vill jag ha en pennkjol! Den här i tweed är lika snygg till ett enkelt linne som en tjusig blus. Gulddragkedjan som löper längs hela baksidan är pricken över i. Meeouw, säger jag!



Båda plaggen är lätta att klä upp och klä ner. I like!
Vi får se vad framtiden har att erbjuda............... ;)

Kommentarer

  1. Var och när i Lund?! Vi ska visserligen på 70-talssittning, men man vet ju aldrig om det går att klämma in en liten konsert ;)! Kram Sara

    SvaraRadera
  2. På fredag nästa vecka, tror det är i Universitetsaulan (?) och tror det är klockan 19. Vore superskoj om du/ni kom! :D Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. hm...sittningen börjar 19, tror tyvärr jag måste vara där då om jag ska få smaka maten jag redan betalt,,, :( Hade varit roligt att se/höra dig! Kram Sara

    SvaraRadera

Skicka en kommentar