GOTT NYTT ÅR!!!

2011 lider mot sitt slut. Bara några timmar av detta år återstår.
I vanliga fall brukar jag ha liite ångest just vid denna tidpunkt, men i år känner jag mig mest redo att anta "Utmaning 2012"! :) Det är spännande att se vad livet har att erbjuda och det känns som något av en nystart. En ny start i nystarten, liksom...
Det känns bra.

2011 hade både det värsta och det bästa att erbjuda. Ett högst förvirrat (Årets ord) och frustrerat men också på sina håll ett fantastiskt år... (Många ord på F. F blev därmed Årets bokstav). 2011 kommer alltid att ha en speciellt plats inom mig, tror jag...
Mycket har hänt, allt har varit upp och ner, hit och dit, fram och tillbaka.
Mycket har jag lärt mig om mig själv...

Ett av de starkaste minnena/upplevelserna jag kommer att ta med mig från 2011 är när jag fick i "läxa" att njuta: "Njut. Njut här och nu. Njut av att kaffet smakar underbart. Njut av att solen lyser."
En vis människa tipsade mig om att försöka vara mer här och nu och att /medvetet/ njuta av vad livet erbjuder. Och vilken skillnad det gör! Jag följde rådet och är för evigt tacksam. Att en sådan till synes enkel sak som att reflektera över det goda i livet, litet som stort, kan göra sådan märkbar skillnad är häftigt och underbart och helt klart något jag rekommenderar vidare! ;) Ett nyårslöfte, måske?




Ikväll vankas det middag med goda vänner följt av maskeradbal.
Jag har en lång svart kjol med tusen lager tyll och en mask på pinne. Champagnen står (så klart) på kylning. 2011 kommer att få ett gott slut, det tror jag minsann.
Och angående 2012 har jag bara en sak att säga er:

GOTT NYTT ÅR!!!

Kärlek // Johanna

Kommentarer

  1. Må ditt nästa år bli så njurtbart som du önskar. Älskar dig//Mamma

    SvaraRadera

Skicka en kommentar