Feberflum.

Jag hostar och har mig. Hoppar i mina mjukisbyxor och tänder ljus. Kokar te och snörvlar. Övar hemma och hoppas att grannarna är vid gott mod (eller på jobb). Jag smuttar hostmedicin och knaprar piller. Det är morfin i hostmedicinen så jag blir lite koko. Jag lyssnar på Pink Martini och känner mig lätt schizofren. Jag jobbar och jag huttrar. Jag går genom regnet och undrar vart snön håller hus? Jag vill pyssla och läsa men har tappat tålamodet någonstans på vägen, tror jag... Katten sover på min mage och julklapparna försöker få plats på mina få kvadratmeter. Ler åt mina lampetter och svär åt den satans hostan. Hoppas den i alla fall ger mig en vältrimmad mage... Haha! Träningsabstinens, yep. Seeg förkylning. Nu vill jag ha snö eller sol. Helst båda. Fast så man kan cykla. Och så vill jag ha fisksoppa med saffran och kramar som värmer. Året är nytt och ganska så gott minsann. (*Peppar, peppar, ta i trä!*) Myser i min lägenhet och drömmer mig bort...mmm... Auf wiedersehen, mina vänner!

Kommentarer