Sommarlovar mig hemhemma <3

Tystnaden och karlshamnsdialekten är vad som stulit min uppmärksamhet flest gånger idag. Förutom fiskmåsarna (som fungerar som väckarklocka här) tycks det mest vara jag som står för ljuden här. Doften vinner dock sojan! Jisses, vad det har luktat från mejeriet här idag! :/
Vad som hänt i övrigt? Tja, mor min har åkt på turné så pappa och jag har hängt idag. Vi har kört runt och vi har letat rullgardiner till min lägenhet (men eftersom jag vet väldigt specifikt hur jag vill att de ska se ut kom vi föga i jakten på dessa), vi har ätit på rökeriet och druckit en jäkla massa kaffe. Själv har jag övat, löst korsord och myst med min nya inredningstidning.
Nu kvittrar små fåglar utanför mitt fönster och pappan räknar ner inför fotbollen. Och jag, jag bara njuter... :-)
// Hyddan

Kommentarer

Skicka en kommentar