Home sweet home

Jag sitter vid mitt skrivbord. Baci ligger vid mina fötter. Det är som vanligt. Vi har landat, eller landar as we speak. Vi är tillbaka och vi njuter nog båda två av en lugn hemmakväll.
Stackars katten har fått flänga hit och dit mellan snälla vänner, allt medan matte åkt land och rike runt, hälsat på folk, varit på kurs, hälsat på ännu fler, gigat här och gigat där...
Men nu är vi hemma och det känns skönt att veta att vi ska vara det ett tag. Tid att handla hem varor även med långt förbrukningsdatum. Tid att ge blommorna vatten. Boka tvättid. Sortera allt som ligger och väntar på ett bättre öde...
Efter alla fantastiska dagar här och där tog Malmö idag emot med en öppen, helt otroligt varm, famn: jobbstart, sol och bad med vänner i Västra hamnen, pannkakor i Mägs och Johans trädgård... Veckan kunde knappt ha börjat bättre!
Kikar ut genom fönstret och ler. Det är nästan på dagen som denna lägenhet har varit min. Min älskade lilla lya. Hyddans hydda.
Vi är hemma nu.

Kommentarer