Awesome.

Musik. Så jävla fantastiskt.
(Ursäkta språket).

Idag började halva cellosektionen nästan gråta när fjärde satsen av Tchaikovskys sexa var färdigspelad. Det var en helt otrolig stämning där och då och man kan ju inte låta bli att undra hur tuusan han kunde skriva sådan musik?! (Hur mycket värkte hans hjärta..?).

Just nu sitter jag på min säng och lyssnar igenom en gammal spellista. Det är märkligt hur vissa låtar och stycken förknippas till vissa händelser och tidpunkter i ens liv... Just den här spellistan fick mig ikväll på väldigt gott humör. Vissa låtar är ordentligt peppande medan andra är rätt destruktiva... Sistnämnda har genom tidens lopp fått vittna en och annan tår, men även dem log jag mig igenom nu. Listan vittnar liksom om det härliga i livet och plötsligt känns allting mycket enklare. Vill spara lite av denna magiska känsla som infunnit sig på burk, tack.

Jag minns och jag ler.
Jag blickar framåt och ler.

Musik är helt jävla underbart! :-))
(Utsökta språket. Igen).

Kommentarer