Bland brinnande fåglar och fallande löv

Det är lördag kväll och jag mellanlandar lite i min lägenhet. Kokat en kopp kaffe som jag dricker ur en kopp med fat. Det händer inte så ofta. Jag känner mig lite tantig. Men inget fel med det, väl? Kaffet sitter i alla fall där det ska.
En ny och intensiv vecka har startat idag och det har varit en riktigt rolig repdag. Det känns kul detta!

Utanför fönstret har parken börjat klä om till höstskrud. Det slår mig återigen att nu är jag inne på mitt andra år här. Min andra höst. Och parken är lika vacker i år. Till synes gyllene i solskenet.

Ikväll blir det vin och häng med en av mina favoritcellister. Malmö tycks för övrigt krylla av trevliga cellister. Underbart. ;)
Imorgon tänkte jag åka på utflykt till Helsingborg för att lyssna när två av dem leker med helsingborgarna. Och på en kompis som ska spela solo på sin trombon.
Men nu: mer kaffe, lite yoga och klappa på katten.

God helg!

Kommentarer