Jul i hjärtat. Tro det eller ej.

Det var samma sak i fjol: Att jag under hösten inte var ett endaste gnuttans dugg sugen på jul (och tro mig, jag har ÄLSKAT julen). Anledningen då och nu var samma. Samma fast annan. Hmm. Men så blir det december och så faller den första snön... och nu sitter jag här! Med raggsockor, tända ljus, lökigaste Peter Jöback i högtalarna och - mot all förundran - julstämning! :D
Jag sitter vid mitt skrivbord och utanför fönstret yr snöflingorna. Jag ler. Tänk att jag fortfarande blir så barnsligt glad av snö! Det är så mysigt och vackert och det täcke av lugn och ljus som snön lägger över en annars så vaken stad är nästintill magisk.
"Jag kommer hem igen till jul" sjunger han. Och det gör jag. Och jag längtar. Att få sitta framför tända kakelugnar, sniffa på grandoft och äta farmors leverpastej på smörgåsen... mmm!
Hej jul, du är välkommen nu! :)
<3

Kommentarer