Första parkett, fantasi och favoritsysslor!

"Uppdatera bloggen, jag kollar varje dag!"
Förlåt. Här kommer det:

Jag sitter i mitt kära fönster och observerar en stund. Vad skulle jag göra utan mitt fönster?! Jag saknar en balkong något oerhört, men eftersom lägenheten är närmast perfekt i övrigt, så får jag helt enkelt stå ut med låtsasballen. Låter fötterna dingla ut och har första parkett för hemska frisyrer. Mycket pastell, många fruktansvärda flint-over combs (Hur kommer det sig att de tror att det som inte funkar för någon, kommer att bli fint på dem??)... Många tittar upp, en del vinkar och andra säger en mening eller två. (De är ungefär lika originella som de jag får då jag går med cellon på ryggen). Ibland är det riktigt trevliga konversationer som uppstår, ibland känner jag mig bara obekväm och tittar bort... För det är uppenbarligen mer uppseendeväckande när man solar i ett fönster, än när man gör det på en balkong. Eller när man sitter i varsin fönsterkarm och delar en flaska gott. Ja, jag saknar en balkong. Men åh, vad jag älskar mitt fönster.

En gammal man stapplar förbi. Han går förbi här flera gånger per dag. Hyfsat överviktig och tungt hängande över sin rullator. Men någonting har hänt med honom. I fjol var han ENORM. Han hade de fulaste och absolut största t-shirtarna (olika djurtryck, varg tycktes vara en favorit) och håret påminde om maestro Segerstams... Men nu, vet ni, nu kommer han med fräsch piké på fräsch piké och igår hade han klippt sig. Riktigt stilig ser han ut! Nåja. Men i alla fall.

En favoritlek jag har är att hitta på historier om folk. Till exempel när man är på restaurang. Man låter fantasin flöda fritt... Det är roligt det! Så även här i fönstret.
Men vad beträffar mannen låter jag er fantisera själva.
Och jag inser att jag kanske har Malmös mest händelserika fönster...... ;)

Kommentarer