Lördagsmorgon

Jag har varit vaken ett bra tag redan och hunnit fixa lite med mitt lilla företag.
Nu börjar staden vakna till liv där utanför och jag sätter mig vid mitt turkosa köksbord, utrustad med kaffe och äggamackor.

Jag har fått dille på sistnämnda. Knäcke med hårdkokt ägg, nymalen svartpeppar och kaviar. Det låter kanske inte mycket för världen, men det smakar superbt på morgonkvisten och ger en skön mättnad länge.

Älskar att se och höra en stad vakna till liv. Speciellt om helgerna. Det ligger liksom lite extra förväntningar i luften... Underbart.

Mina förväntningar på denna dag består av gig och häng med en av de finaste, följt av häng med den på senare tid varmt omtalade Mannen.
Men nu: fruuuukooooost! Kaffet doftar ljuvligt.

Önskar er en härlig helg!
<3
Hyddan




Kommentarer