21 december

LUCKA 21:

...bjuder på något som för tillfället är ytterst ordinärt: LEDIGHET!

Jag skulle ha undervisat lite, men det sköts fram några dagar, så nu sitter jag här vid mitt lilla fina skrivbord och blickar ut över en ny dag.
Redan har jag hunnit äta frukost hos Rebecka (dejt 8:00 för dem som aldrig har tid att ses, check) och nu är här så lugnt och tyst här att jag nästan blir tårögd. Japp, du oplanerade dag, du äro efterlängtad.

DOCK (!!) är det ju vansinnigt många förträffligt roliga saker som hänt och händer, så detta är absolut ingen klagan jag framför. Bör kanske understrykas. Bara ett välkommet andningshål som tacksamt mottages, såhär nästan på dagen två månader senare det senast uppenbarade sig, hehe. (Taaaack...).

Jag tittar på vår gran och ler. Den doftar gott och är extremt fulsnygg. Jörgen. Granen 2015. Min och T's första gran. Sicken skönhet. ;)
Under granen ligger klapparna och väntar på mig och familjen. Det kommer bli en annorlunda jul i år, men den blir säkert bra den med. Klart den blir. Det mesta blir ju som bekant vad man gör det till.

Trots fullt ös har jag lyckats njuta bra av december. Denna underbara månad. Denna månad som ska vara lite kaos, lite sockerstinn och förväntansfull.
Jag gillar december.
Jag gillar idag.


Kommentarer