Inte mycket till inlägg. Men ändå.

Idag är en sådan där dag.
Idag är en sådan där dag som jag drömt om:
Tom och full på samma gång.

När jag pluggade (och jobbade) var dessa dagar lika sällsynta som ett vintervitt Skåne. Men nu dyker de upp lite då och då, och jag försöker (enligt gamla kloka råd) att njuta aktivt av dem.
Faran ligger i att bli för lugn och ledig. Att man tänker att tiden är oändlig och plötsligt har dagen gått, bara hälften av sakerna blivit gjorda och ångesten kommer krypande...
Men man lär så länge man lever och idag var jag uppe i god tid. Har hunnit med hälften av min planerade övning, hunnit undervisa en timme och göra några ärenden på stan. Klapp på axeln.
Ikväll väntar middag i goda vänners lag och helgen är precis lagom fylld med både jobb och ledighet.
Jag myser här hemma och njuter av trivas och må bra. Njuter av att pyssla runt i min lägenhet och dricka lite för mycket kaffe...

Nyss läste jag Sydsvenskan och ett reportage om killarna som spelar huvudrollerna i "Billy Elliot", vilken har premiär på Operan imorgon. Kanske beror det på tiden i månaden men jag blev så jäkla rörd av de där grabbarna. Jag blir stolt och glad över hur normer bryts och gläds över hur självklara vissa saker kommer vara för kommande generationer. Wow. På många sätt är det fasen inte bättre förr, utan bättre nu. Och det gör mig glad och rörd till tårar på samma gång.
Även om det tydligen kommer att bli svårt att se någon klarinettist på scen, hehe, så tror jag mig kunna uppmana omvärlden att ta sig till Malmö Opera och kolla på ovan nämnda föreställning.
Premiär imorgon klockan aderton.

För övrigt begriper jag däremot inte varför folk envisas med att skriva "Valentine" hit och dit..?! Vad hände med "Alla Hjärtans Dag"? Den var väl lökig och rälig som den var?? Jag fattar inte...
Så i protest (och ja, i kombination med ren och skär övertändning och att jag bara inte kunde vänta) så uppvaktade jag mitt Hjärta för några dagar sedan. Nåväl. ;)

Nä, nog med onödiga ord från Hyddan i dag.
Önskar er alla en skön helg.




Kommentarer