Mutor

Mutor. Så bra de funkar ändå! Jag ser mig som något av en expert på att muta mig själv. Likt en åsna som trånar efter en morot framför mulen kan jag ibland få den tuffaste dag att kännas betydligt mycket enklare än vad den annars skulle gjort.
Idag till exempel. Kanske inte världens tuffaste dag, men likväl en lördag fylld med tre olika jobb från morgon till kväll. Ganska maxat, kan man tycka. Men så vet jag att det väntar en kyld flaska bubbel och en jäkligt stilig karl på mig där vid arbetsdagens slut. Det sätter på nåt sätt ett skimmer över hela dagen, haha. Mycket bra.
Mutor som innehåller god mat eller alkoholhaltig dryck vid uppgiftens slut är kanske vad som funkar bäst för mig, men även andra saker och upplevelser går hem - stora som små.
Så, dagens tips: Lär dig hitta dina bästa mutor och fördela dem väl. Och så njut vid belöningen, aktivt och maxat. Det är lördagstipset från Hyddan det! ;) Önskar er en fortsatt härlig helg!

Undertecknad.


Kommentarer

Skicka en kommentar