Soffhäng

Nya, snygga, sköna, enorma, gossiga soffan står placerad så att jag har fri sikt ner längs gatan. Jag har tänt ljus och kokat te och livets enda ångest just nu består av oron över att katten ska börja kloa... Nåja, en sanning med modifikation. Jag mår bra och livet är underbart, men visst, det finns lite lyxproblem som är lite för nära och några drömmar som är lite för långt bort... Men ikväll väljer jag att inte klaga. Så.

Soffan är här och den är underbar! Den tog 11 veckor på sig istället för 6-8, och det var en chock att få veta att ena fraktbolaget fulat sig med det andra och vips så stod jag där ensam med 2,40 m soffa... En stunds hyfsad panik men sedan löste sig allt (så när som på skitiga kläder) tack vare vänliga personer i min närhet... Puh!

Så nu står den alltså här och jag kunde inte vara mer nöjd. <3 Den är lika elegant som chill, lika mycket ögongodis som bekvämlighetsfaktor. Japp, det var kärlek vid första ögonkastet när jag först såg den på bild, och det är sannerligen kärlek under låren här och nu, haha!

Här kan jag somna gott, oh yes...


Kommentarer