Ett sömnigt eftermiddagsinlägg

Jag kommer på mig själv med att sitta och stirra ut på regnet. Hjärnan har liksom lagt av och kroppen likaså. Kanske är det vetskapen om att morgondagen är månadens enda lediga (om än med en gedigen Attgöra-lista). Kanske är det att jag helt enkelt är sjukt trött. Jag gäspar.

Imorse började jag repa vid 9:30 och ikväll kommer jag sluta jobba klockan 22. I Helsingborg. Ögonen går i kors bara av tanken.

Haha...

Duracellkaninen behöver helt klart ladda om lite!
Jag gäspar igen.

Det är så himla mycket nu och så himla mycket roligare saker. Då klarar man det. Ju. Men OJ vad jag längtar lite tristess just! Ni vet, när allt runtomkring är i ordning, när man har förberett vad man ska och inte riktigt vet vad man ska ta för sig? När man kommer på tanken att sätta en deg eller bara gå en sväng på stan?
Jag längtar också ett sovrum och en god natts sömn utan väckarklocka, fiskmåsar och studenttutor.

Trots allt det där så småler jag. För så mycket roligt jag är med om just. Livet pågår för fullt och jag njuter. Det skrivs nya kapitel hej vilt och andra är på väg att avslutas. Det pirrar härligt i magen!

Ja, imorgon är jag ledig och även om det finns mycket att göra så ska det bli väldigt, väldigt skönt.
Jag gäspar och ler lite till.

:-)


// Hydonken

Kommentarer