LEDIG DAG

Underbara efterlängtade dag!
Jag sitter i fönstret och drar i sedvanlig fönsterordning uppmärksamheten till mig - folk ler glatt och vinkar, nån hälsar eller säger något passande.
Det slår mig att denna och nästa veckan är mina sista i fönster... Vi ska upp ytterligare en våning och jag vill minnas att fönsterkarmarna är mindre i den nya lägenheten..? Plus det faktum att min käre T sätter hjärtat i halsgropen varenda gång han ens tänker på att jag sitter och dinglar med benen genom ett hål i väggen, haha. Gulle. Men å andra sidan väntar en mycket efterlängtad balkong, samt en vacker innergård, så det ska nog inte gå någon nöd på undertecknad trots allt.

Ledig men produktiv. Sol varvas med moln och jag kunde inte önskat mig dagen mycket annorlunda.
Köket har börja packas ner i lådor och spargrisen är tömd och gamla sedlar inväxlade. Juni bjuder på det mesta.

Just nu cyklar Mikael Wiehe förbi. Han stannar laglydigt och sätter ner foten vid stopptecknet (det är det inte många som gör här och jag har alltid tänkt att en vacker dag kommer jag att se det smälla ordentligt här - men nu hinner jag kanske inte det? Jag hoppas att jag slipper.). Strumpbeklädda sandalfötter har han... Det är allt en märklig kombination.

Jag blundar till lite och njuter. Ljumma sommarvindar och solvarm hud.
Nä, dagen hade inte kunnat vara mycket bättre faktiskt. :-)

Önskar er alla en fortsatt skön dag!
// Los Hyddos

Kommentarer