Helgen hos (tant) Hyddan

LÖRDAG

Jag lagar varm middag mitt på dagen och öppnar en lättöl bara för att det är gott. Tanken når mig som en käftsmäll: Har jag blivit gammal?!

För bara några år sedan tyckte jag att lättöl var blaskigt och snudd på totalt onödigt. Jag skulle aldrig få för mig att stå och laga middag mitt på dan (enbart åt mig själv dessutom!?) och att det dessutom är mitt livs första köttfärssås som faktiskt smakar riktigt gott (det kan ha med vinet att göra...) ökar känslan av att helt klart ha påbörjat ett nytt kapitel i mitt liv.


Jag är vuxen nu...

Jag är hemma nu...


Jag kan inte låta bli att le. För det minsann riktigt gött att vara 30. 30. The Big Three O. Yep. Det är här nu och so far so good. So far pretty damn underbar, om vi ska vara ärliga! Haha.
Hjälp, vad jag njuter. Känner mig nästan lite berusad av min lilla 2,8:a..! Fniss.



(... Sen att det är fösta gången jag lagar riktig mat på flera veckor och att jag i förmiddags köpte en kort söt liten klänning med bedårande rävar på, det är ett parallellt men likväl härligt kapitel det med, haha! ;-) )


Önskar er en underbar helg!
Njut!
PUSS!
<3 Hyddan

-------------------------------------------------------

SÖNDAG

Tantfesten fortsätter och i eftermiddags la jag mig på kökssoffan och sov lite middag, allt medan barnen på granngården lekte och skrattade.

Det är en otrolig idyll jag hamnat i. En stadsidyll, helt klart. Lite känslan av så bra det kan vara. Känslan av att ha hittat rätt. Känslan av att äntligen ha hittat hem.

Barnen leker än. Fotboll. Kanske laddar de liksom så många andra inför kvällens VM-final. Kanske är de bara barn. Hursomhelst är det alltid härligt att höra glada barn som leker.
Det är varmt men molnigt och det är många liksom jag som letat sig ut på sina balkonger för att äta söndagmiddag.
Hela kvarteret här är en enda stor gård, avstyckat per hus. Det ger en otrolig rymd, men samtidigt ett väldigt lugn. Man kan höra björklöv i vinden och fåglar. Fåglar. Alltså inte bara duvor och fiskmåsar. Tack, Gode Gud.

Jag kan inte undgå känslan av att vara mitt i en gammal mysig familjefilm.
Jag kan fasoken inte heller sluta le. Ihhhh! :))

Skål, ta mig tusan!

// Los Hyddos - den tacksamma och glada <3


Kommentarer