"När ni hör den här signalen, då vet ni att det är dags att vända blad..."



Det är märkligt hur livet utvecklar, invecklar och avvecklar sig...

För 2 år sedan var det inte mycket med mig.
Några månader senare dök det upp en person i mitt liv som sakta men säkert började vända mig på rätt håll igen.
För drygt 1 år sedan dök det upp ännu en person i mitt liv. Där och då var hon en möjlighet att bo kvar i min lägenhet, en rumskamrat att dela hyran med. Vem hade kunnat ana att Blocket även bistod med en väldigt, väldigt fin och nära vän?
Wow.

Mycket har hänt sedan dess och mycket händer här och nu.

För några dagar sedan flyttade hon tillbaka till sin hemstad, tillbaka till sitt hemland. I samma veva åkte kärleken till sitt andra hem och kvar är alltså jag och katten. Huset fullt mot huset tomt är helt klart ytterligheter...

Imorgon kommer mannen tillbaka hem och båda är vi redo att börja ett helt nytt kapitel i våra liv.
Vi kommer att sakna J som tusan, men det är ett härligt pirr i magen när jag tänker på att nu är det bara vi, nu är det bara Han och jag. Imorgon alltså.

Imorgon börjar ett nytt kapitel.
Det känns lite som det är Lilljulafton..! :)


******
Hyddan

Kommentarer

Skicka en kommentar