Uppdatering från nya livet!

HEJ!!

Oregelbundeheten i bloggandet består, men ni kan ju trösta er med att det generellt bloggas mindre ju bättre jag mår, haha. Nya livet som sambos har så smått börjat hitta till vardag, sommarens alla äventyr är över och det är äntligen dags att landa lite.
Och då även ett försök till lite regelbunden uppdatering. :-) Stay tuned...

Som sagt, livet har börjat på ett nytt kapitel och från det att vi kom hem från en vecka i Athen för dryga veckan sedan, har vi börjat landa i någonting som kallas hemma och för vardag. Vi älskar det. Somliga avskyr ordet vardag och förknippar det med tristess, men jag måste erkänna att både jag och T snudd på ÄLSKAR vardag. Vardag. Underbart. Klingar som ljuv musik i öronen, ta mig tusan! Ha!

Trots att vi båda saknar våra roomiesar är det också underbart att bara vara vi. Bara. Vi. Vi två. Ah, så härligt det är! VI kommer HEM till VÅRT HEM, där vi somnar och vaknar under samma tak. Vi handlar till samma kylskåp och vi bidrar till samma ordning och samma kaos. Wow. Sambos is da shit, helt klart! Hihi.
Idag övar jag hemma och njuter multum av att då och då bara strosa ett varv i lägenheten. Stora höjdpunkten var nyss att sätta igång vår DISKMASKIIIIN! Omg. Denna gudagåva. Jag är barnsligt förtjust i att stoppa i disktablettsgrejen och trycka på Start, haha. Kanske världens bästa uppfinning!?

Sakta men säkert börjar det också likna ett hem här. Sista lådan packades upp igår, så det kan nog komma en och annan inredningsbild framöver. Kan avslöja att det idag vankas leverans av matta till vardagsrummet... Peppen är på topp! För japp, de mattor vi hade sedan tidigare ser ut som små pluttar i de stora rummen, haha. En liten plutt i varje rum. Plutt, plutt, plutt. Men nu så, en riktig feting och gossig verkar den också, yay!

Ja ni hör ju... ;-)

Önskar er en härlig onsdag!!!
// Hyddan


Bjussar på en bild från ön Hydra, i vilken vi förälskade oss och hittade vårt livs snyggaste bar.

Kommentarer