Tillbaka!

Ny vecka. Ny termin. Nytt jobb.
Är det kanske nu jag nystartar bloggen, slog det mig idag?

Jag gör ett försök...

Sommaren är över och det har börjat singla ner trötta små gula löv på gatan utanför. Det doftar annorlunda och luften känns likaså. Höst. Som sig bör. Jag har mina förhoppningar om en fantastisk sensommar, men hur det än blir så ser jag väldigt mycket fram emot hösten och allt vad den innehåller.

Sommaren var fantastiskt även om vädret var sämst. Har aldrig varit så blek, men tänker att det har sina fördelar det med. Snart skiftar huden i ljusblått igen, men å andra sidan gäller det ju även nästan resten av befolkningen i vårt avlånga land.

Med tre operor och på många sätt intensiva och krävande perioder avklarade kommer här en lite luftigare tid och jag välkomnar den varmt. Trots fantastiska jobb och stor tacksamhet över dessa sitter jag nu äntliiigen i min blåa sammetssoffa och har lite tråkigt. Jag myser. Det känns underbart.

Jag ska koka te nu och antagligen ägna mig åt min nya hobby: stickning. Fortsättning följer...

I veckan väntar ytterligare lite cellokids och så ska en cirkel slutas gällande en musikal. Mer om detta om skrivarnerven trycker på.

Det vore rätt trevligt ändå.

Tills dess önskar jag en angenäm afton.
// Hyddan



Augusti. Jylland. Underbart på många sätt.

Kommentarer